مرکز فرهنگی هنری لنگرود

 

مرکز فرهنگی هنری لنگرود از سال 1358 فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی خود را آغاز نموده است.



 

 

خدمات مرکز :

 

کارگاه های هنری ویژه گروه های سنی 5 سال کامل تا 17 سال

امانت و برگشت کتاب به گروه های سنی 7 تا 17 سال.

اجرای فعالیت های فرهنگی ویژه اعضا حقیقی و مجازی

برگزاری کارگاه های تخصصی نجوم، نقاشی و طراحی

بازدید از آسمان نما

اجرای نمایش های عروسکی وتئاتر و نمایش فیلم در طی بازدیدها

 

بخش های مرکز :

 

دارای سالن مشترک کتابخانه کودک ونوجوان، سالن آمفی تئاتر، آسمان نما ، 2 کلاس هنری سفالگری و انیمیشن، مرکز پستی.

 

امکانات ویژه مرکز :

 

سالن مطالعه کودک و نوجوان / سالن آمفی تئاتر / اتاق آسمان نما / 2 کارگاه هنری

 

امکانات کارگاهی :

 

کارگاه سفال / کارگاه  انیمیشن

 

خدمات فراگیر :

 

نداریم.

 

روز و ساعات فعالیت :

 

مرکز در دو شیفت از 8 صبح الی 17 عصر / پنج شنبه ها 8 صبح الی 14 عصر- روزهای زوج: پسر(صبح) و دختر (عصر)- روزهای فرد: دختر (صبح) و پسر (عصر)

 

پرسنل :

 

2 نفرمربی فرهنگی- ۱ نفر مسئول مرکز - 3 نفر نیروی هنری –1 نفر نیروی ادبی-1 نفر نیروی خدمات.

 

شرایط عضویت :

 

 داشتن حداقل 7 سال تا ۱۷ سال  و پرداخت شهریه ۱۲۰۰۰ تومان برای عضویت در مرکز حقیقی


 

 

نشانی :

 

گیلان، لنگرود، جاده چمخاله، روبروی مخابرات، داخل بوستان آزادی (باغ ملی)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لنگرود

 

تلفن :

 

تلفن :  01342526020

 

مسئول مرکز :

 

نیکی قبادی لنگرودی


در صورتی که علاقمند به حضور در فعالیت های این مرکز بطور مجازی هستید، برروی تصویر زیر کلیک کنید


 

 

 

  • 1400/06/01 - 15:00
  • تعداد بازدید: 262
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به باور یک نویسنده؛

رنگ بومی‌ ومحلی داستان‌ها دارای اهمیت است

رنگ بومی‌محلی داستان‌ها دارای اهمیت است و نقش به‌سزایی در آشناسازی مخاطب با تجربه‌های زیستی نویسنده و علاقه‌مندسازی خواننده به پیگیری داستان ایفامی‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، بتول پورشیخ در سومین گردهم‌آیی مجازی اعضای انجمن نویسندگان نوجوانان کانون استان گیلان در سال ۱۴۰۰، با بیان این مطلب افزود: نوشتن داستان‌های محلی، مخاطب را به کوچه‌بازارهای زادگاه نویسنده برده و او را با مفاخر، آداب و رسوم و ناشناخته‌های ‌مناطق مختلف آشنامی‌کند.م

این فعال عرصه‌ی ادبیات اضافه‌کرد: شریک‌سازی خواننده با تجربه‌های زیستی یک نویسنده می‌تواند به‌عنوان یک منبع ارزش‌مند و حرکتی در جهت تبادل فرهنگی موردتوجه قرارگیرد.

میهمان انجمن نویسندگان نوجوانان کانون استان گیلان درهمین‌حال، زبان ساده و رسمی داستان و پرهیز از شکستن واژگان را دارای اهمیت دانست و توجه به این نکته را برای همگان، به ویژه نوقلمان و اعضای به قالب رسیده کانون ضروری خواند.

نویسنده مجموعه‌ی شعر«کوچه‌های آبی» و «هشتگ داستان»، ادامه سخنان خود رابه ضرورت انتخاب گروه‌های سنی و جنس شخصیت‌های داستان اختصاص‌داد و آگاهی از زبان و نگاه نقش‌آفرینان آن  را در جلب‌نظر و همراه‌سازی مخاطب موثردانست.

استفاده به‌جا و مناسب از توصیف و رعایت حدود داستان و متن ادبی، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مدنظر پورشیخ قرارداشت و وی با جذاب توصیف‌کردن زاویه دید شخص اول گفت: روایت داستان از زبان اول شخص می‌تواند به صمیمیت فضای حاکم بر متن کمک‌کند.

اوهم‌چنین رعایت علائم نگارشی و ویرایش چندباره متن را ضروری‌خواند و استفاده ازدیدگاه‌های سازنده دوستان و صاحب‌نظران این عرصه را گامی در مسیر کیفیت‌بخشی به اثر داستانی برشمرد.

مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با تاکید بر ضرورت رعایت ساختارهای داستانی و نام‌گذاری مناسب داستان‌ها اظهارداشت: به تصویرکشیدن حالت‌های افراد و توصیف‌های زمانی و مکانی نیز نقش تاثیرگذاری در باورپذیری داستان ایفامی‌کند.

پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعضا و توصیه به مطالعه کتاب و منابع خواندنی، پایان‌بخش نشست مجازی اعضای انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بود.

یادآورمی‌شود، انجمن نویسندگان نوجوان کانون استان گیلان که با حضور نویسندگان، کارشناسان و منتقدان ادبی برگزارمی‌شود، نقشی راهبردی در شناسایی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان در حوزه ادبیات داستانی دارد و توانسته با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا، به روند روبه‌رشد خود ادامه‌دهد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت